Az új Ensana márkanév alatt egyesült Európa 26 legismertebb és legrangosabb gyógyszállodája, köztük öt magyarországi hotel. Ezzel a Danubius Health Spa Resort márkanevet az Ensana Health Spa Hotel brandnév váltja fel idehaza.
Az Ensana név az „egészség” és a „gyógyulás” szavak latin megfelelőiből származik, és jól tükrözi a márka elsődleges céljait. Az Ensana-csoport, amely Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Romániában rendelkezik szállodákkal, a helyi természeti erőforrások gyógyító erejét egyesíti az orvosi szaktudással, hogy támogassa vendégeinek egészségét és jó közérzetét.
Mark Hennebry, az Ensana elnöke elmondta: „Európa leghatékonyabb, történelmi hagyományokkal bíró természetes erőforrásainak őrzői vagyunk, és ezeket új és innovatív módon aknázzuk ki, hogy javítsuk vendégeink egészségét. Ez a tudás tesz minket teljesen egyedivé, ennek köszönhetően vagyunk több évtizednyi tapasztalattal rendelkező márka, amelyre az emberek rábízhatják legértékesebb kincsüket, az egészségüket.”
Az új Ensana Health Spa Hotel márkához – amely Magyarországon lényegében az eddigi Danubius Health Spa Resort (DHSR) márkát váltja fel – a következő hazai gyógyszállodák tartoznak:
a budapesti Thermal Margitsziget és a Grand Margitsziget, a sárvári Thermal Sárvár, valamint a hévízi Thermal Hévíz és a Thermal Aqua.
Ezek az Ensana-hotelek, illetve a többi magyarországi Danubius-szálloda továbbra is az anyavállalat, a CP Holdings tulajdonában maradnak.
Az Ensana márkát az egészség- és wellnessturizmus hatalmas globális növekedésére reagálva hozták létre – hiszen ez a piac ma már 580 milliárd euró (639 milliárd dollár) értéket képvisel és becslések szerint 2022-re elérheti a 834 milliárd eurót (919 milliárd dollárt).
Ehhez kiemelkedő teljesítménnyel járult hozzá a magyarországi spa divízió, amelynek margitszigeti gyógyszállodái az idei évben (augusztus végéig), a tavalyi év azonos időszakához képest 12%-os, országos szinten pedig 8%-os bevételnövekedést értek el.
A csoport célja, hogy tőkét kovácsoljon ebből a fellendülő piacból, és a természetes egészség-, valamint közérzetjavító kezelések és élmények iránti bővülő keresletet kielégítse – tájékoztatott a szállodavállalat.