Elindult a „Palackposta 2020”, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös borpromóciós kampánya, amely az online termelői borrendelést népszerűsíti a fogyasztók felé.
A koronavírus-járvány megfékezésére bevezetett korlátozások a bortermelőket is nehéz helyzetbe hozták. A borok értékesítéséhez új megközelítésre és alternatív platformok bevonására van szükség. A kijárási korlátozás betartása mellett a fogyasztóknak is nehezebb biztonságosan hozzájutni a kívánt termékekhez.
A bor esetében az online vásárlás ez idáig kevésbé volt elterjedt a fogyasztók körében. Ezt kívánja ellensúlyozni a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, és a kezdeményezéshez csatlakozott az Agrármarketing Centrum is.
Fontos kiemelni ebben a krízishelyzetben is a bor egészségre gyakorolt pozitív, jótékony hatását!
A „Palackposta 2020” kampány célja, hogy arra ösztönözze a fogyasztókat: közvetlenül a hazai termelőktől rendeljenek bort, akik továbbra is a legjobb minőségről gondoskodnak és házhoz is szállítják a rendelt tételeket.
„A járványügyi veszélyhelyzet a szőlő-bor ágazatra is nagyon komoly hatást gyakorol, amelynek már mind érezzük a hatását itt a pincékben is. A HNT most induló borpromóciójának a legfőbb üzenete és célja, hogy a bort szerető és fogyasztó közönség közvetlenül a termelőtől, a borászatoktól tudjon bort vásárolni, úgy, hogy közben ki sem mozdul a most legbiztonságosabb közegéből, az otthonából.
A kampány azonban jóval többről szól, mint vásárlásösztönzésről. Fontos kiemelni ebben a helyzetben a bor egészségre gyakorolt pozitív, jótékony hatását is.
Személy szerint nagyon bízom benne, hogy ezzel az akcióval a fogyasztók minél több magyar borászt ismernek meg boraikon keresztül és mindenkiben erősödik a nemzeti identitástudat ezen a területen is: igyunk magyar bort!” – mondta el Kovács Zita, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökségi tagja
A kezdeményezés népszerűsítéséhez egy promóciós videó is készült olyan borászok szereplésével, mint Kovács Zita, Miklós Csaba, Frittmann Péter és Konyári Borbála.
A Palackposta promó videója megtekinthető a képre kattintva:
A rádiószpot felkonfjában Lengyel Tamás színészt hallhatjuk, az Instagramon pedig olyan ismert véleményvezérek álltak az ügy mellé, mint Odett, Borbély Alexandra, Verrasztó Evelyn, Verrasztó Dávid és Kende-Hoffer Kriszta. A kampány hangvétele emberközeli, informális, az üzenetek pozitív gondolatokat és egyszerű, hasznos tartalmat közvetítenek: „Nem kell kimenned – borod a borászatból jön.”
A www.palackposta2020.hu weboldalon kereshető a házhoz szállítást vállaló termelők listája.
Forrás: turizmus.com