Így foglal és választ szálláshelyet a Z generáció

A szállodai értékesítési megoldásokat kínáló, ausztrál székhelyű SiteMinder a Kantar piackutató céggel együttműködve ismét elkészítette Changing Traveller Report elnevezésű jelentését, amely az utazási magatartás változásait térképezi fel tíz ország (Ausztrália, Kína, Franciaország, Németország, Indonézia, Olaszország, Spanyolország, Thaiföld, Nagy-Britannia és USA) több mint 8000 utazójának válaszai alapján.

A kutatásból kiderül, hogy a Z generáció felnőtt (18-25 éves) tagjai kicsit másképp utaznak, mint az idősebb korosztályok – írja a tip-online.at cikke alapján a turizmus.com.

Az eredmények azt mutatják, hogy a fiatalok utazása gyakran a közösségi oldalakon kezdődik: több mint 60 százalékuk válaszolta azt, hogy döntéseikben befolyásolja a közösségi média. Ezenkívül más korosztályokhoz viszonyítva 74 százalékkal nagyobb az esélye annak, hogy keresgélni is ezeken a platformokon kezdenek el. Mintegy 59 százalékuk számára fontosak a jó vendégértékelések (ebből a szempontból az összes felnőtt célcsoport átlaga 50 százalék). A megkérdezettek 40 százaléka online utazási portálokon foglal, ettől egyébként csak kismértékben marad el a többi korosztály átlaga (37 százalék).

A megkérdezettek 80 százaléka befogadónak mutatkozik a célzott online reklámok iránt, a SiteMinder nyilatkozó képviselője meg is állapítja, hogy a Z generáció elérésének a kulcsa a minél erősebb online jelenlét.

Az előnyben részesített szálláshelyeket illetően nincs nagy különbség más korosztályokhoz képest az eredményekben, de azt meg lehet állapítani, hogy a kisebb szálláshelyeket valamivel jobban kedveli a fiatal korosztály, mint a luxusszállodákat vagy a nagy üdülőhoteleket.

A választott szálláshelyen a generáció tagjainak több mint 90 százaléka hajlandó a szállásdíjon felül más szolgáltatásokért is fizetni. A modern technológiák alkalmazása, mint például az automatizált check-in a fiatalok 65 százalékának jön be, ez az arány az idősebb generációknál csak 55 százalék. Ezenkívül a fiatalabbak valamivel nyitottabbak a robotok vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása iránt is, az arány 18 százalék az idősebb generációk 14 százalékához képest.

A megkérdezett fiatalok mintegy 49 százaléka mondta azt, hogy szívesen dolgozna a következő utazása során. Ezzel szemben az idősebb generációk tagjainak csak 37 százaléka kötné össze a munkát a nyaralással.

Az ilyen típusú, jellegéből adódóan általában hosszabb utazásoknál az ifjú generáció számára döntő szempont az ár. További fontos kritériumok a gyors és ingyenes internet (55%), a szállás mellé járó reggeli (28%), és egy erre a célra kialakított munkaterület, lehetőleg kilátással (28%). Kevésbé fontos az úszómedence (18%) és a wellness (16%).

Az a kívánság, hogy az utazásukból a lehető legnagyobb értéket hozzák ki a fiatal utazók, érzékelhetően nőtt a pandémia után. Elvárásaik a következő utazásukon az olyan szolgáltatásokkal szemben, mint például a szobaszerviz, a ruhatisztítás vagy a recepció a fiatalok 65 százalékánál magasabbak vagy sokkal magasabbak (a többi korosztálynál 60,27 százalék ez az arány). A Z generáció utazóinak majdnem kétharmada hajlandó arra, hogy több időt töltsön el a különböző ajánlatok összehasonlításával, ez az arány a többi célcsoportnál csak 53 százalék. Az utazási időpont rugalmas módosításának vagy a foglalás ingyenes törlésének lehetőségét ugyanakkor közel azonos mértékben (81%, ill. 79%) részesíti előnyben a két célcsoport.

Hazaérkezése után a Z generáció tagjainak 63 százaléka (szemben a többiek 54 százalékával) örül annak, ha személyre szabott ajánlatokat kap a szálláshelytől. Érdekes eredmény az is, hogy bár a megkérdezettek 65 százaléka azt válaszolta, hogy a következő utazásán előnyben részesítené a gyorsabb, automatizált becsekkolást, több mint 90 százalékuk értékeli, ha a szálláshelyen jelen van a személyzet.

Forrás: turizmus.com