Idén 26. alkalommal rendezték meg a Best of Budapest & Hungary Díjátadó Gálaestet, ahol az előző év legkiemelkedőbb éttermeit, szállodáit, és egyéb vendéglátóipari szolgáltatóit díjazták. Az Accor és Orbis magyarországi szállodái kiemelkedően teljesítettek a megmérettetésen, a vezető szállodacsoport minden szállodai kategóriában díjat nyert márkáival. Az Accor és Orbis szállodáinak fejlesztései tovább folytatódtak 2018-ban is, dinamikus árbevétel növekedést eredményezve hazánkban.
A Best of Budapest & Hungary díjat a Budapest Week Publishing alapította, hogy felhívja a közönség figyelmét a legjobb hazai vendéglátókra, szállodákra és szolgáltatókra.
A nagyközönség számára meghirdetett nyílt szavazás során 41 kategóriában több mint 14 000 szavazat érkezett. Az Accor és Orbis szállodái négy kategóriában lettek díjazottak: az ibis Styles Budapest Airport a legjobb új hotel, a Mercure Budapest City Center a legjobb négycsillagos szálloda, a Novotel Hotel Szeged a legjobb vidéki hotel, míg a legjobb francia-magyar konyhájú étterem a Sofitelben lévő Paris Budapest.
„A csoport sikerének záloga, hogy folyamatosan a leginnovatívabb megoldásokat keressük a vendégek jobb kiszolgálása érdekében. Többek között személyre szabott szolgáltatásokat fejlesztünk, az egyéni vendégigények alapján vezetett globális vendégadatbázissal dolgozunk, megfelelve a mai kor megújult utazási szokásainak, digitális elvárásainak. Ez a sikerünk kulcsa.”-mondta Sabina Bartyzel, az Accor és Orbis magyarországi vezetője.
„ Hoteleink jelentős bevétel növekedést értek el 2018-ban a RevPar mutatót tekintve (egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel) Magyarországon, az Orbis tulajdonában levő Accor által üzemeltett szállodamárkák bevétele több mint 6 millió Euróval haladta meg az előző évit” – emelte ki Sabina Bartyzel.
A vállalatcsoport Magyarországon jelenleg mintegy húsz hotelt üzemeltet különböző kategóriákban: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis és ibisStyles márkák alatt; illetve hazánk legnagyobb kongresszusi központját, a 2000 férőhelyes Budapest Kongresszusi Központot.
A nyertes szálloda eltérő egyedi ügyféligényeknek felelnek meg.
A tavaly január elején átadott ibis Styles Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Reptér Magyarország első közvetlen terminal összeköttetésű szállodája egy korábbi űrt tölt be az átutazók számára, a szálloda a többitől eltérő egyedi szolgáltatásokkal várja vendégeit, pl. az éjjel érkezőket. A szálloda látogatottsága dinamikusan növekszik, értelemszerűen elsősorban az átutazók, vagy korai gépindulások érintettjei vagy családosok körében.
A Mercure Budapest City Centert a tavalyi évben teljesen felújították, amelynek köszönhetően 2018-ban 12%-kal nőtt a kiadott szobák száma az előző évhez képest. A siker mögött a megújulás mellett a vendégközpontúság áll. A közösségi terek Winestone étteremmel bővültek, stílusban pedig sokkal közvetlenebb, lounge hangulatot tükröznek, várva az utcáról beülőket is.
A belföldi turizmus dinamikus növekedését mutatja a vidéki szállodák iránti kereslet növekedése is. A Novotel Szeged sikerének egyik titka a város építészeti öröksége, a Tisza közelsége, és a sok-sok fesztivál. Fókuszálva a belföldi utazókra (belföldi 50%, külföldi 50%) a szálloda családbarát megoldásokkal (welcome ajándék, gyereksarok, szülők szobájában megszálló gyermek részére a szállás és reggeli ingyenes) várja az utazni vágyó magyar családokat. Tavaly kétszámjegyű növekedés volt a forgalomban, a hagyományosan erős nyár mellett 2018-ban a karácsony is nagyon jó sikerült.
2018-as látogatottsági adatok
„Budapest gazdag kulturális öröksége, a nemzeti turisztikai kampányok a világ legkedveltebb üzleti és turisztikai célpontjai közé emelték Budapestet” – mondta el tapasztalatait Sabina Bartyzel. A vállalat statisztikái szerint a legtöbb vendéget az Egyesült Királyságból, Németországból, Spanyolországból, Franciaországból, és Olaszországból fogadják.
Az átlagos tartózkodási idő a vendégek részéről az Accor és Orbis szállodáiban Magyarországon 3,5 nap.
2019-es fejlesztések, tervek
A vállalat 2019-as kulcsszavai: modernizálás, digitális fejlesztések, valamint a már korábban megkezdett egyéni igényeket követő szolgáltatások további fejlesztése, ennek részeként további szálloda felújítások vannak folyamatban.
A Mercure Budapest Koronában elkezdődött a modernizációs fejlesztés második szakasza, a City Centerhez hasonlóan itt is nagy közösségi tér jön létre, amely a Winestone étteremmel lesz egybenyitva.
Folytatódik a Mercure Budapest Buda kombóhotel átalakítása is, egy épületen belül valósul meg az ibis és Mercure szállodakoncepció júliustól, ennek részeként a szálloda neve is megváltozik Mercure Budapest Castle Hill-re és Ibis Budapest Castle Hill-re.
Forrás: turizmusonline.hu