A stockholmi székhelyű DIB Hotel 2017 tavaszán indult, és jelenleg negyven európai országban kínál szállást. Ami megkülönbözteti a többi hasonló szolgáltatástól, hogy a vendég maga állapítja meg a szobaárat, azaz tesz egy ajánlatot, ami nem tartalmaz semmilyen plusz rejtett költséget. Ha a licitre rábólint a recepció, létrejött a megállapodás. Az üzleti modell egyre sikeresebb.
Sammy Pergament vezérigazgató szerint a szisztéma úgy működik, hogy a vendég kiválaszt egy várost, ahová utazni szeretne, meghatározza hány csillagos hotelbe vágyik, akar-e medencét, edzőtermet, reggelit és napi takarítást. Aztán beállít egy árat, amennyit hajlandó fizetni a szállodának, és várja az ajánlatot. Mindez természetesen okostelefonon történik, s a kérések 90 százalékára 2,5 órán belül válaszolnak – adja hírül a Vagabond.se turisztikai online magazin.
A vállalkozásnak Jelenleg mintegy ezer európai partnerszálloda van a portfóliójában, tervezik az Európán kívüli terjeszkedést is
Főleg azok az utazók választják ezt a módszert, akiknek az úti cél elérése a fontos, és nem egy konkrét hotel – hangsúlyozza a vezérigazgató. A DIB hotelek így olyan „fapados” ajánlatot tudnak nyújtani, amelyek 30-70 százalékkal alacsonyabbak, mint az általános szállodai tarifák.
Sok szoba áll ugyanis üresen, még a kiváló hotelekben is, márpedig ez a legrosszabb. Attól nem kell félni, hogy az olcsó ár károkat okoz egy-egy márkának, hiszen egyedi esetekről van szó. Ugyanakkor – és ebben is hasonlít ez a szisztéma a low cost repülőjáratokra – nem lehet törölni a foglalásokat.
Ez nem jelenti azt, hogy rossz szolgáltatást nyújtó szállodákkal tárgyal a menedzsment, a minőségi kifogásoknak ugyanúgy helyt adnak egy bizonyos kategórián belül, mint egyébként.
Forrás: turizmus.com