Fiatal magyar innovátorok dolgoztak ki intelligens megoldásokat a jövő szállodai szobájáról az AccorHotels felkérésére Budapesten. A vállalat magyarországi vezérigazgatója, egyben a kelet-európai régió értékesítési, disztribúciós, marketing, revenue managere, Luc Gesvret nyilatkozott a turizmus.com-nak, ebből a beszélgetésből közlünk mi is részleteket.
- Honnan jött a verseny ötlete és mit várt tőle?
- Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja és célkitűzése, hogy vezető szerepet vállaljon a szállodaipar modernizációjában. A szállodaipar a világ egyik legrégebbi üzletága, melynek folyamatosan meg kell újulnia, hiszen a vendégek szokásai, elvárásai is folyamatosan változnak. A hackathon célja az volt, hogy start-upok, fiatal fejlesztők segítségével közösen keressünk olyan forradalmi ötleteket, melyekkel személyesebbé, emlékezetesebbé tehetjük a vendégélményt. Az ilyen alkalmak egyébként a saját kollégáink számára is rendkívül inspirálóak és remek lehetőséget nyújtanak új megoldások megtalálására.
- A szállodavállalat hogyan tudja követni a digitalizációs trendeket?
- A vendég a személyre szabottságot és a felhasználói élményt értékeli. A digitalizáció a hotelben dolgozóknak csökkenti az adminisztrációs terhét, és lehetőséget ad arra, hogy még többet foglalkozzanak a vendéggel, minőségibb, személyre szabottabb szolgáltatást nyújtsanak. Van erre egy jó példa a Mercure Budapest City Centerből. Ott a teljes felújítást követően egy új vendégfogadó területet alakítottunk ki, ahol nincs recepciós pult, hanem az üdvözlés, a check-in és check-out folyamat mobil digitális eszközökről történik és nem helyhez kötött. A digitális technológiával ezen kívül lehetőségünk van a vendégekkel való folyamatos kapcsolattartásra és kommunikációra az utazásuk előtt, közben és utána is például az AccorHotels saját applikációján keresztül. A cél egy erősebb, közvetlenebb és személyesebb kapcsolat kiépítése a vendégekkel.
- Milyennek képzeli a szállodaipart 10 év múlva, melyek lesznek akkor a legnagyobb kihívások?
- Az első kihívás a vendégélmény fejlesztése. Vendégélmény az új generációnak, akiknek más az életmódja, a felhasználói szokásai és elvárásai. A mi feladatunk, hogy felkészítsük a hoteleket az új generáció fogadására. A második nagy kihívás a hotel szerepe a helyi közösségben. A régi elgondolás szerint a hotel a városba érkező vendégeket szolgálta ki. A jövőben a város, a helyben élők és a hotel kapcsolata változik meg. A cél, hogy a városba érkezők kiszolgálásán túl a hotel a helyi közösség aktív részese és formálója legyen, a helyben élőkkel is közvetlen kapcsolatot alakítson ki. Erre vannak már jó példák több szállodánkban is, például közös jógaórák vagy közös futás a dolgozók és vendégek, helyben lakók számára.