Január 15-től egy hónapon át több mint 200 szálláshely, fürdő és gyógyfürdő különböző akcióval csatlakozik a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) téli belföldi kampányához, amelyet azért indítottak, hogy a hazai téli kikapcsolódást népszerűsítsék. A kampányt beharangozó sajtótájékoztatót stílszerűen egy kevésbé ismert fürdőben, az Irgalmasok Veli Bej Fürdőjében rendezték, azzal a céllal is, hogy bemutassák a főváros kis gyöngyszemét. A kétezerben visszakapott leromlott épület ma úgy néz ki, mint amikor annak idején megépítették.
A kampány nemcsak az év eleji feltöltődést szolgálja majd, hanem a preventív jellegű egészségturizmust is, szögezte le dr. Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója. Az ügynökség a fürdők téli akcióira hívja fel a figyelmet, valamint a téli belföldi üdülésekre, a lehetőségeket óriásplakátokon, tv-hirdetésekkel és rádiós spotokkal népszerűsítik. Az MTÜ felkérésére Epres Panni manöken és Benedek Tibor háromszoros olimpiai bajnok kampányarcként csatlakoztak a programhoz.
A téli kampányban az MTÜ együttműködik a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével (MSZÉSZ), és a Magyar Fürdőszövetséggel (MFSZ), a kampány bemutatja egy-egy úti cél egészségturisztikai kínálatát, legismertebb gyógyvizeit és fürdőit, felhívja a figyelmet az elérhető kulturális élményekre, például a farsangi hagyományokra.
Erre a kampányra építve új mottót találtunk ki – „Töltődj fel testben és lélekben a hazai gyógyvizekben”- jelentette be Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke, aki elmondta, hogy a csatlakozó fürdők és szállodák nem egyformán, de mindegyik ad valamilyen kedvezményt a szolgáltatásukból. Van aki a belépő árából, van aki a szolgáltatások árából nyújt kedvezményt. Az akció folytatásaként februárban majd a magyarországi gyógyfürdőket, és az igénybe vehető gyógykezeléseket népszerűsítik.
Magyarország a téli időszakban is számos élményt kínál az utazni vágyóknak: hazánkban közel 1500 termálkút és több mint 270 – féle elismert ásvány- és gyógyvíz van, kétezer éves fürdőkultúránk mellett Magyarország az öt legnagyobb termálvízkészlettel rendelkező ország között van a világon. Így azoknak, akik télen is pihenésre, feltöltődésre, kikapcsolódásra vágynak, érdemes útra kelniük és felfedezniük hazánk különleges fürdőit.
A kampányhoz kisfilm is készült, amely három kiemelt turisztikai térségben – Sopron-Fertő (Bükfürdő), Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség (Sóstó), Balaton (Hévíz) – forgott annak érdekében, hogy bemutassa: hazánk négy évszakos úti cél, a lehetőségek éppoly színesek, mint nyáron, ősszel vagy tavasszal. A film zenéje ismerősen csenghet: az MTÜ tavalyi belföldi kampányainak „Minden veled” című dala most is szerepet kapott, de ezúttal Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana zenekar énekesnőjének előadásában.
Az MTÜ a partnerek listáját a www.hellomagyarorszag.hu oldalon teszi közzé.
Forrás: Bódi Ágnes – Turizmus Online