Új perspektívákat nyit az adatszemüveg

A turizmusban is új perspektívákat nyit az adatszemüveg, akár az okostelefonokat is leválthatja.

Akár még az okostelefonokat is leválthatja a pusztán szemmozgások által vezérelt adatszemüveg, amelyet októbertől kezdenek el gyártani Bécsben.

Pusztán a szemmozgások vezérlik azt az adatszemüveget, amelynek gyártása októberben indul Bécs új városrészében, Seestadtban.

A szemkövetést és kevert valóságot ötvöző eszköz főként a gyártás, szállítmányozás és logisztika, valamint a kereskedelem és a turizmus terén nyithat új perspektívákat, és akár az okostelefonokat is leválthatja.

A Bécsi Gazdasági Ügynökség új technológiai központjában 3D nyomtatón nyomtatják az eszköz számos elemét, az elektronikát pedig kézzel építik be a legkevesebb 7500 euróba kerülő szemüvegekbe.

A szemüveg végtelen lehetőségeket kínál a turizmusban is

A bécsi Viewpointsystem fejlesztése a szemkövetést ötvözi a kevert valósággal, egy szemmozgást követő szemüvegből, egy erre rápattintható MR-egységből (MR-Click-on) és egy zsebnaptár méretű hardver (smart unit) egységből áll. A szemüveg két eleme együtt mindössze 95 grammot nyom és modulárisan, a MR-Click-on nélkül is használható. A rendszer csaknem bármilyen fényviszony mellett működik, a kétirányú kommunikáció résztvevőinek száma pedig nincs korlátozva.

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy például elsétálunk a Stephansdom előtt, érdeklődve felpillantunk rá, a látóterünkben pedig máris megjelennek a különböző tudnivalók a székesegyházról. Ezekből a szemünkkel arra „kattintunk rá”, amit érdekesnek találunk, fényképet vagy videót is készíthetünk róla, és akár el is küldhetjük e-mailben.

Az adatszemüveg fontos szerepet játszhat például iparvállalatoknál a hibaelhárítások során is.

A jelenleg ötven embert foglalkoztató cég ügyfelei között olyan nagyvállalatok sorakoznak, mint a Coca-Cola vagy a Heineken. A cég ügyvezetője az ORF-nek adott interjújában azt sem zárta ki, hogy a szemmozgás-vezérlésű adatszemüvegek öt éven belül leválthatják az okostelefonokat.

Forrás: turizmus.com