Összefognak a hős szállodák

Augusztus 10-én megalakult a MSZÉSZ társadalmi felelősségvállalást képviselő CSR-szekciója

A Mamaison Andrássy Hotelben megtartott első ülést megelőzte néhány szálloda összefogása, aminek eredményeképpen, nemrégiben megszületett a hotelhero.hu weboldal.

A CSR fontosságáról és az eddigi lépésekről Anek Dóra (Director of Sales and Residence Manager Andrássy Hotel) számolt be a közelmúltban, a július 28-i szállodaszövetségi közgyűlésen.

Az augusztus 10-i alakuló ülésen is Anek Dóra ismertette a CSR-szekció céljait:

hírt adni a csatlakozó szállodák közelmúltban végzett jótékonysági tevékenységéről, valamint összefogással demonstrálni, hogy bár a járványhelyzet egyik legnagyobb áldozata a turizmus, s azon belül a szállodaszakma, de a rászorulókért érzett felelősségvállalás ilyenkor is érvényre kell, hogy jusson.

A bevezető után Dudás Ildikó, a Kempinski Hotel Corvinus Budapest PR-igazgatója beszélt a szálloda 28 éves történetét végigkísérő CSR-tevékenységükről, majd Anek Dóra a Mamaison Hotel példáin keresztül adott inspirációt a jelenlévőknek.

A HotelHero alapítói nemrégiben kiválasztották az első összefogás kezdeményezettjét, a Veni Vidi Vici Alapítványt, amely halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket támogat.

Gyenge Hajnalka, az Alapítvány képviseletében megerősítette a HotelHero alapkitűzését, hogy támogatóiktól elsősorban nem anyagi segítséget várnak el, sokkal inkább önkéntes munkát, tárgyi segítséget és akár ötleteket a továbblépésükhöz. A Dunakeszin működő speciális iskola szeptember eleji nagytakarítását választotta a HotelHero az első közös akciónak.

Sárvári-Deák Zsófia, a MSZÉSZ főtitkára üdvözölte a kezdeményezést. A COVID-járvány első hulláma alatt a MSZÉSZ rengeteg, adományozással kapcsolatos megkeresést kapott és végezte a kórházak számára szánt szállítmányok koordinálását, bár ez a tevékenység rendkívül nagy terhet rótt a titkárság munkatársaira. A jövőben az ilyen jellegű összefogás koordinálását is átveheti a CSR-szekció.

A HotelHero alapítói:

CPI Hotels (képviseli: Nagy-Szász István és Anek Dóra)

Mystery Hotel Budapest (Nonn Ákos)

Zeina Hotels (Zsiros-Varga Kitti)

Kempinski Hotel Corvinus Budapest (Dudás Ildikó)

Marriott Hotels (Kocsis Mária)

Royal Club Hotel Visegrád (Belán Miklós)

A CSR szekció augusztus 10-i megalakulásakor csatlakoztak:

Erzsébet Királyné Szálloda Gödöllő (Bánszki Bettina)

New York Palace Kft (Kun-Czellár Krisztina és Szűcs Áron)

Danubius Hotels Zrt (Zentai Alíz)

ACCENT Hotels (Bartos Balázs)

Marylin Beatrix (egyéni vállalkozó)

A CSR szekció várja további szállodák csatlakozását a hotelhero.hu weboldalon.

Szerkesztőségünk is gratulál a kezdeményezéshez, s mivel a Turizmus Kft. is fontosnak tartja társadalmi felelősségvállalást, ezért a Business Excellence idei díjátadóján – a rendkívüli évre való tekintettel – vállalati társadalmi felelősségvállalást elismerő különdíjak is átadásra kerülnek szeptember 16-án.

Forrás: turizmus.com

A CSR-szekció alapítói az Andrássy Hotel erkélyén/Fotó: MSZÉSZ