Ezek lehetnek az európai szállodaipar jövő évi trendjei

2024 európai szállodai trendjeiről készített felmérést a Booking.com.

A Booking.com szállásfoglalási portál annak nézett utána, hogy a kínálat fejlesztését illetően milyen prioritásaik vannak az európai szállodáknak.

Az osztrák és a német hotelek a fenntarthatóságba fektetnek
A portál azt találta, hogy ebben a két országban a környezet megóvását célzó fejlesztések jelentik a prioritást a szállodák háza táján. Az osztrák hotelek több mint 75 százaléka és a német hotelek 63 százaléka tanúsít érdeklődést a fenntartható termékek és szolgáltatások iránt.

Az EU-s átlag ebben a tekintetben kevesebb, mint 50 százalék, más európai szállodák inkább az energiahatékonyságba és a hulladék csökkentését célzó beruházásokba fektetnek.

A görög és a francia hotelek a Z generáció kegyeit keresik
A fiatalokat vonzó fejlesztéseket különösen e fenti két ország szállodái hajtanak végre, de az osztrák szállodák is érdekeltek a témában. A skandináv, az olasz és a spanyol hotelek ezzel szemben kevésbé figyelnek oda erre a szempontra.

Németországban a legnagyobb hangsúlyt a belföldi vendégek megnyerésére helyezik a szállodák. Egész Európát tekintve pedig a hotelek átlagosan 56 százaléka azt tartja a legfontosabbnak, hogy még több családot tudjon fogadni.

Több vegán és vegetáriánus fogás az étlapon
A Booking.com felmérése szerint a szállodák azt érzékelik, hogy a vendégeik részéről nő a kereslet a fenntartható és regionális forrásból származó ételek iránt. A megkérdezett hotelek közel kétharmada fontosnak tartja a vegán és a vegetáriánus ételek szerepeltetését a kínálatban, és 54 százalékuk már most is kínálja mindkét opciót.

A szállodák kétharmada a műanyag csomagolóanyagok használatának megszüntetését is tervezi.

Csökkenő érdeklődés a mesterséges intelligencia iránt
Az AI egy igazán forró téma volt ebben az évben, nagyon sok utazó ki is próbálta például a ChatGPT-t, hogy ezzel terveztesse meg az utazását és hasonlítsa össze az árakat. A mesterséges intelligenciát használó szállodák száma azonban alig nőtt, és a Booking.com felmérése szerint tízből hét szálloda nem tervezi, hogy használni fogja a technológiát a jövőben.

Az AI használata iránt érdeklődő hotelek körében a fogyasztói chatbotok és a dinamikus árazás volt a két legnépszerűbb eszköz, amelynek alkalmazását tervezik.

Több helyi élmény a kínálatban
A felmérés szerint az elkövetkező hat hónapra vonatkozó legerősebb trend az volt, hogy a szállodák több helyi élményt szeretnének kínálni a vendégeiknek. Ez az osztrák, skandináv, olasz, portugál, görög és francia szállodások több mint 60 százaléka számára volt prioritás – írja a Euronews alapján a turizmus.com.

Forrás: turizmus.com