A koronavírus-járvány idején megnőtt a beépíthető vízparti telkek iránti kereslet. Nyugat-Európában már elérte a csúcsát a lakóhajók és úszóházak ára, de itthon még csak most kezd igazán bekerülni a köztudatba ez a befektetési forma.
Farkas Miklós, a Home System Europe Kft. értékesítései vezetője arról beszélt, a pandémiás helyzetben maga a megtestesült nyugalom egy ilyen típusú ingatlanban élni, ezért is döntöttek úgy az Abádi Kikötő tulajdonosának megkeresésére, hogy megépítik Magyarország első úszófaluját Abádszalókon.
A hazánkban egyedülálló projekt keretein belül 17 darab ház épül, melyekből az első 10 már idén júniusban elkészül.
Az ingatlanok négy méretben készülnek: 40, 48, 60 illetve 76 négyzetméteresek. Külsőre pedig két típust különböztetnek meg, az ívelt tetős és a skandináv koncepciót.
Az úszófalu iránt jelentős az érdeklődés, bár még csak a kivitelezés zajlik, a 17 elérhető úszóházból 14 már el is kelt, és mindössze 3 vár tulajdonosra.
Az ilyen típusú ingatlanoknak a befektetés jellegű hasznosítása a tapasztalatok szerint nagyon előtérbe került, hiszen saját használat mellett bérbe is lehet adni azokat.
A ház, amivel közlekedni lehet
Egy lakóhajóban, úszóházban életvitelszerűen élni teljesen más minőséget jelent, mint a nagyvárosokban lakni. Nincs zaj- és fényszennyezettség, az építmények ráadásul teljesen önfenntartóak tudnak lenni, mondhatni ökoházak.
A napelemek napközben folyamatosan termelik az áramot a munkaakkumulátorokba, és egy inverteren keresztül kapcsolódnak a rendszerhez, így látják el a házat elektromos árammal.Rendkívül alacsony a károsanyag-kibocsátásuk az ilyen létesítményeknek, ráadásul ezzel az építési technológiával egy vastagabb téglaház falának felelnek meg. Kiváló hőtartóképessége van a szendvicspanel falazatnak, amelynek köszönhetően még a legmelegebb nyári napokon sem forrósodik fel a lakótér. Arról nem is beszélve, hogy ezekben az ingatlanokban együtt lélegezhetünk a természettel, nap mint nap megcsodálhatjuk az élővilágot.
Mivel lakóhajóikat motoros meghajtással szerelik fel, az egyik kikötőből a másikba akár 5-10 kilométeren belül is lehet közlekedni. Ez a Tisza-tónál és a Dunakanyarban könnyebben megoldható, elektromotorral szerelt hajókkal pedig a Balatonnál is van erre lehetőség.
A tél miatt sem kell aggódni, hiszen a lakóhajókban az sem okoz károsodást, ha befagynak a vízben, mert a hajótest úgy van megépítve, hogy a jég nem képes összeroppantani azt. Mivel négy évszakos ingatlanról van szó, télen is lakhatóak, a fűtés is megoldott bennük.
Forrás: turizmus.com