Szeptember 20-án, szombaton hivatalosan is megnyitotta kapuit a Time Out Market Budapest a Corvin Palace-ban, a Blaha Lujza téren. A gasztronómiai és kulturális központ minden nap 11:30 és 23:30 között várja a látogatókat, hogy a város és az ország díjnyertes séfjeinek fogásaival, közkedvelt vendéglátóhelyek kínálatával és feltörekvő kulináris tehetségek különlegességeivel ismerkedhessenek meg.
A közép- és kelet-európai régióban elsőként nyíló Market tizenegy kulináris koncepciót, három bárt, öt rendezvényhelyszínt és közel 540 ülőhelyet kínál. Itt a gasztronómia, az italok, a helyi kultúra, a zene és a kreativitás egymást kiegészítve teremtenek egyedülálló atmoszférát.
A látogatók – akár családdal, barátokkal, vagy egyedül érkeznek – közösségi asztaloknál helyet foglalva kóstolhatják végig a legizgalmasabb ízeket, miközben a séfek és csapataik a szemük előtt készítenek el olyan ízletes kreációkat, mint a Szecsuáni spenót, a Szaletly Rakott Krumpli, a Marhatatár, osztriga emulzió vagy a Pizza Margherita. A három bár önmagában is külön programot kínál, így a Market nemcsak étkezésre, hanem egy kellemes italra is ideális helyszín – derül ki a nyitásra kiadott sajtóközleményből.
Az éttermek és bárok válogatott kínálata
• Az Anyukám Mondta olasz konyhája évtizedes szenvedéllyel és családi hagyományokkal tölti meg a tányérokat.
• A Pingrumba a Közel-Kelet csábító ízeivel tölti meg a Time Out Marketet.
• A 101 Bistro Tajvan komplex ízvilágát értelmezi újra az egyedi fogásokért.
• A Szaletly küldetése, hogy közelebb hozza a kortárs magyar konyha ízeit a város ínyenceihez.
• Hagyományos magyar ízek Pesti István séf és a CANTEEN jóvoltából.
• Egy falatnyi Balaton a Casa Christa jóvoltából.
• A Bigfish elhozza a tengeri szellőt a városi pezsgésbe.
• A Tuning Burger világszínvonalú, gourmet burgereket kínál.
• M’EAT by Rácz Jenő – prémium magyar előételek, mediterrán életérzéssel fűszerezve.
• A LIRA by Essência Restaurant az elérhető fine dining élményét hozza el.
• A Hai Nam Pho karakteres, nosztalgikus vietnámi ízekkel érkezik.
• A Dreher Tanksör a hagyományokat idézi meg pasztőrözés nélküli sörével.
• Egy pult, 22 borvidék, és végtelen élmény a Wines of Hungary bárjánál.
• Born to Mix: az ikonikus Absolut exkluzív koktélbárral jelentkezik.
Változatos kulturális programok
A Time Out Market Budapest nemcsak gasztronómiai, hanem kulturális találkozóhely is, egész éves programkínálattal: DJ szettek, élőzene, művészeti események és családi programok váltják egymást hétről hétre. A hely kulisszatitkaiba nemrégiben a két tulajdonos avatta be a Turizmus.com munkatársát.
Heti programok:
• Hétfő: élő zongoraestek a Magyar Bárzongoristák Egyesülete és a Roland Piano szervezésében
• Kedd: Jazz & Wine a Jazzpiknik szervezésében
• Szerda: Banana Live Sessions a Banana Records válogatásában
• Csütörtök: Chef’s Kiss – DJ szettek a Budai House Clique-től
• Péntek: Night Out – intimebb hangulatú koncertek a Banana Records válogatásában
• Szombat: Saturday Sparkle – jazzkoncertek a Jazzpiknik szervezésében
• Vasárnap: családi nap gyermekprogramokkal
• Havonta egy nagyszabású koncert is színesíti a programot.
A Time Out Market Budapest számára kiemelt fontosságú a helyi művészek és alkotók támogatása: az Apollo Gallery jóvoltából jelenleg a magyar – aboriginál származású képzőművész, Herczeg Tiarna alkotásai láthatóak.
A márkáról
Az első Time Out Market 2014-ben nyílt meg Lisszabonban, és rövid időn belül a város egyik legnépszerűbb célpontjává vált. A sikeres lisszaboni nyitást további piacok követték: jelenleg tizenegy városban működik Time Out Market, köztük New Yorkban, Montrealban, Dubajban, Fokvárosban és Oszakában, továbbá számos új helyszín van készülőben, több városban pedig már előrehaladott tárgyalások folynak. Mindegyik helyszínen ugyanaz az elv érvényesül: a város legjobb gasztronómiai és kulturális élményeinek gondosan válogatott kínálata, egy fedél alatt.
A Time Out 1968-ban indult Londonban azzal a küldetéssel, hogy segítsen felfedezni és összefogni az újonnan kibontakozó városi kultúrákat – mára az egyetlen globális márkává vált, amely kifejezetten a városi életre fókuszál. Helyi szakértők több mint 50 ország több mint 350 városában készítenek tartalmat arról, hogy mit érdemes csinálni, megnézni és megkóstolni – mindezt egyedülálló, digitális és fizikai csatornákon átívelő platformmodellen keresztül.
Forrás: Turizmus.com
