Új digitális okoskulcs szálláshely-szolgáltatóknak

Biztonságossá és kényelmessé teszi a vendég- és ügyfélfogadást egy hazai mérnökök által fejlesztett eszköz

Biztonságossá és kényelmessé teszi a vendég- és ügyfélfogadást egy hazai mérnökök által fejlesztett eszköz.

A Start it @K&H inkubátorprogramban nevelkedett PhoneIn startup olyan digitális okoskulcsot fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy bárkit, akit szeretnénk, egy gombnyomással könnyen, gyorsan és egyszerűen beengedhessünk az otthonunkba vagy az irodánkba, akkor is, ha épp távol vagyunk attól. A rövid távú lakáskiadással foglalkozó házigazdák mellett az irodaház tulajdonosok és a cégvezetők számára is hasznos lehet még a PhoneIn készüléke, de a magánszemélyek mindennapjait is megkönnyítheti. Nem szükséges ugyanis megadni a kapukódot senkinek, hiszen ez egyáltalán nem biztonságos.

A PhoneIn innovációja abban rejlik, hogy amellett, hogy „átadhatunk” egy digitális kulcsot az otthonunkhoz vagy irodánkhoz, akár beszélhetünk is a kulcsot átvevővel. „A PhoneIn digitális okoskulccsal két dolgot lehet irányítani. Az egyik a külső ajtó, a másik pedig a lakás vagy iroda elektromos zárja” – árulta el Szűcs Bálint, a PhoneIn társalapítója.

A digitális okoskulcs csak a küldő engedélyével használható és bármikor kikapcsolható, visszavonható a hozzáférési és belépési jogosultság. Miután valakinek kulcsot küldtünk, mindig értesítést kapunk arról, ha használta azt. Megadhatjuk, hogy egy kulcs hányszor működjön és meddig legyen érvényes, illetve csak egyszeri vagy örökérvényű belépést biztosítson, de még az időintervallumot is beállíthatjuk arra vonatkozóan, hogy pontosan mikor legyen használható.

A Start it @K&H csapatának jelenleg ötven készüléke van, amelyeket tesztelésre szánnak és a visszajelzések alapján tökéletesítik a rendszert. Ezt követően, többek között az inkubátoron keresztül épített nemzetközi partneri kapcsolatoknak köszönhetően még idén nyáron Kickstarter (közösségi finanszírozás alapú) kampányt indítanak, így hamarosan 200-300 euróért előrendelhető lesz a termékük. „A kampány során befolyó összeget elsősorban kisebb és még esztétikusabb termékek gyártására fordítjuk majd. A következő lépés pedig az lesz, hogy a PhoneIn-nek kamerája legyen, amivel a felhasználók láthatják is az épület előtt éppen várakozó személyt” – avatott be terveikbe Jesse Smith, a PhoneIn alapítója.

Forrás: turizmusonline.hu