Növekedés várható az online utazási irodák piacán

Az utazás az egyik legnépszerűbb termékkategória az e-kereskedelemben, és a harmadik legnépszerűbb az interneten gazdát cserélő „áruk” közül. 

Bár Magyarországon jelenleg kevés az olyan utazási iroda, amin keresztül teljes utazási csomagot online megvásárolhatunk, az utazás az egyik legnépszerűbb termékkategória az e-kereskedelemben, és a harmadik legnépszerűbb az interneten gazdát cserélő „áruk” közül. A világ repülőjegyeinek 75 százalékát már online értékesítik, ezért a teljes csomagokat kínáló utazási irodák is jelentős növekedésre számítanak a következő években.

„A teljes utazási csomagokat értékesítő online utazási irodák piaci helyzete a közép- és kelet európai régióban egyre erősödik, elsősorban azok a cégek lesznek hosszútávon is sikeresek, amelyek egyedi üzleti modellel rendelkeznek, rugalmasak, ügyfélcentrikusak és képesek kielégíteni az ügyfelek egyéni kívánságait” – mondta el Egry Zoltán a Focitour.hu szakértője.

A fogyasztók személyre szabott szolgáltatásokat várnak

Azok az utazási irodák számíthatnak sikerre, amelyek képesek kielégíteni az ügyfelek különleges kívánságait (például nászutas szoba, tortarendelés a hotelbe, születésnapi meglepetés), valamint, amelyek nonstop elérhetők, mind a szervezés, mind pedig az utazás során. Fontos ugyanakkor, hogy az utasok a kiegészítő programokon keresztül is egyéni élményben részesüljenek, amelyek sportutak esetében lehetnek például helyi látnivalók, vagy az igen népszerű stadiontúrák.

Egry Zoltán szerint a magyar piacon egyre nagyobb az igény a tengerentúli utakra (NHL, NBA, NFL meccsekre), valamint egyre népszerűbb az olasz Serie A bajnokság is. Amióta a külföldi befektetőknek köszönhetően van forrás az olasz csapatok újjáépítésében, és játékosvásárlásokkal erősítik a Serie A minőségét (pl. Ronaldo egy nagy húzóerő a Juventus meccsekre), érzékelhetően nő a magyar szurkolók körében az első osztályú olasz bajnokság meccseinek népszerűsége. Bár 15 évvel ezelőtt hatalmas nevek szerepeltek az olasz bajnokságban, a hangsúly áthelyeződött a spanyol focira, most az angol bajnokság lett a leginkább vonzó, de ha ezen az úton haladunk tovább az olasz bajnokság hamarosan újra nagyon népszerű lehet.

Egyre megfizethetőbb az élvonalba tartozó külföldi futballmérkőzések látogatása, összköltségek tekintetében azonban jelentős árkülönbségek mutatkoznak az év különböző időszakaiban. A Focitour.hu utazási iroda korábbi elemzése szerint februárban és márciusban lehet a legolcsóbban kihozni egy-egy európai sztárcsapat mérkőzésére történő kiutazást.

 

Forrás: turizmusonline.hu