Jövőre bővülni kíván a Ryanair Magyarországon

Nagy tervekkel vág bele a Ryanair a jövő évbe.

Nagy tervekkel vág bele a Ryanair a jövő évbe.

A  Ryanair a Budapest Airport egyik legnagyobb ügyfele. A magyar turizmust a már föld alatt nyugvó Malév kimúlása után többszöri alkalommal megmenteni kívánó Michael O’Leary vállalata 2019-ben akkora erőkkel vonul fel a ferihegyi forgalmi előtéren, hogy rögtön 50%-kal növeli Budapesten állomásozó gépei számát.

A 6 Boeing 737-800-astól utasai számának 13 százalékos növekedésére számít az ír diszkont fuvaros. Szerintük 2019 nyarán az eddigi legtöbb járatot kínáló budapesti menetrendjük lép életbe. Ezt egyebek mellett 6 új járattól - Bari, Cagliari, Cork, Rimini, Sevilla, Szaloniki -, valamint a plusz két gép adta kapacitásnövekedéstől várják. Ezek a járatok ugyan heti kétszer fognak közlekedni, egyelőre a nyári menetrend szerint, de ha kereslet indokolja, télen folytatják - reagálta az egész éves működést firtató újságírói kérdésre Olga Pawlonka, a Ryanair Közép-Kelet-Európáért és a balkáni térségért felelős értékesítési és marketing vezetője. A cég teljes budapesti járathálózatától 3 millió utast várnak jövőre.

A nagy terveket némiképp árnyalja, hogy nyeresége 20%-os csökkenésére számít a Ryanair. Nagy köszönöttel tartozik ezért az üzemanyagár emelkedésének, valamint a légi irányítói sztrájkok miatti járattörléseknek. Csak idén júniusban 1100 járatukat kényszerültek törölni, mert a légiforgalmisták élve munkavállalói jogukkal több európai országban is sztrájkba léptek. Tavaly, ugyanebben a hónapban mindössze 41-et.

Az üzemanyagköltségek egy darabig lefaraghatók nagyobb mennyiségű készletezéssel, kevesebbet fogyasztó gépekkel stb, azonban a légiforgalmi irányítók esetében Airlines for Europe (A4E) égisze alatt szeretnének egy minimumot kicsikarni. Szeretnék, ha egyebek mellett szeretnék, ha a munkabeszüntetés előtt 72 órával tájékoztatnák szándékukról a légitársaságokat az irányítók, illetve ha az átrepülő forgalmat a sztrájk során is biztosítanák. Korábban a Turizmus Online hasábjain is szóltunk arról, hogy a helyzetet orvosolhatják a nem ún. nemzeti határokhoz, hanem térségekhez igazodó légtérhatárok.

A Ryanair profitcsökkenéséhez bizonyára hozzájárul az airberlin-Niki csődje nyomán hátrahagyott LaudaMotion 75 százalékának megszerzése is. A német és bécsi bázisokkal üzemelő diszkont cég jövőre 150 millió eurós veszteséget termel a Ryanair számításai szerint, amit a többségi tulajdonos előremeneküléssel - bázis- és útvonalnyitásokkal - igyekszik ellentételezni. 2019-ben az idei 3 után 5 millió utasra számítanak az új szerzeménynél.

Forrás: turizmusonline.hu